Løsninger skabt til at opfylde vores kunders behov

Vi forsøger altid at skabe fleksible løsninger. Det er de individuelle behov dyreejerne har, som skal afgøre indholdet og forsikringens dækning. Derfor tilbyder vi sygeforsikringer, livsforsikringer, ansvarsforsikringer og tillægsprodukter til disse.  Vores kunder kan på den måde finde den kombination, som passer dem bedst.

Er din hund forsikret?

I Danmark svarer de fleste ja til ovenstående spørgsmål, for vi har jo den lovpligtige ansvars forsikring, men forsikringsgraden på sygeforsikringer er forbavsende lav og nærmest ikke eksisterende på livsforsikringer.

Ansvarsforsikring

Når du skal tegne ansvarsforsikring, bør du overveje hvad du planlægger at bruge din hund til.
Hos nogen forsikringsselskaber skal du tegne udvidet ansvarsforsikring bare du går til hvalpetræning. Hos Agria skal du kun tegne udvidet ansvarsforsikring, hvis du laver decideret figurantarbejde (eksempelvis rondering og fastholdelses arbejde).

Ansvarsforsikring eller Udvidet Ansvarsforsikring?

Sygeforsikring

Bør du sygeforsikre din hund? Generelt set drejer forsikring sig om at forsikringsselskabet overtager en risiko som ellers er dit ansvar. Hvis du vil være sikker på ikke at få uforudsete udgifter eller i værste fald skulle tage stilling til om du har råd til den behandling din hund behøver, er sygeforsikring en rigtig god ide.
Der er stor forskel på forskellige forsikringsselskabers vilkår, derfor er det en god ide at undersøge dækningerne ordentligt inden du tegner forsikring.

·    Er der specifikke ting der slet ikke er dækket eller hvor der er begrænset dækning på min hunds race?
·    Udløber forsikringen på et tidspunkt når hunden bliver ældre eller gælder den for livstid?
·    Kan jeg få dækket medicin udleveret af dyrlægen?
·    Der kan være stor forskel i hvor meget du selv skal betale. Hvordan er selvrisiko og egen andel skruet sammen? Bliver den faste selvrisiko trukket først og så den variable, eller omvendt? Hvor lang er selvrisiko perioden og er den per diagnose eller uanset diagnose? Agria har, som det eneste forsikringsselskab på det danske marked, en selvrisikoperiode på 125 dage uanset diagnose. Det betyder, at vores kunder kun skal betale én fast selvrisiko pr. 125 dage, uanset om der er tale om en eller flere diagnoser
·    Har du specielle behov, du gerne vil have dækket? For eksempel kejsersnit, fertilitetsudredning eller skjulte fejl på hvalpe. I så fald bør du undersøge om selskabet dækker disse ting.
·    Rejser du meget med din hund? I så fald kan det måske betale sig at tegne ekstra forsikring som dækker forlænget ophold grundet hundens sygdom eller afbestillingsomkostninger på bestilt rejse, hvis din hund bliver alvorligt syg.

Livsforsikring

Bør jeg livsforsikre min hund? For mange mennesker er det, at anskaffe sig en hvalp en stor investering. Unge hvalpe er meget aktive og nysgerrige, hvilket kan indebære en risiko for at kommet il skade. En livsforsikring kan sikre, at man har råd til at købe en ny hvalp, hvis den man har købt skulle dø i for ung en alder. Ofte vil livsforsikringen være på hvalpens indkøbspris. Hos Agria har man mulighed for at livsforsikre sine hunde for et større beløb baseret på deres meritter. Hvis man har investeret meget i at skabe en rigtig god avlshund, jagthund eller lignende, har man mulighed for at forsikre den til ”markedsværdien”. Eksempel på hvor meget man kan livsforsikre sin hund for: En Brugs- og International champion = 46.200. Skulle hunden dø i utide, har man så mulighed for at anskaffe sig en ny hund med tilsvarende kvalifikationer eller i det mindste få noget af sin investering retur.

Tegn forsikring tidligt i hvalpens liv

Generelt set er det jo sådan, at det hunden har fejlet tidligere, ikke er dækket af forsikringen (man får forbehold for dækning på pågældende diagnose og komplikationer). Derfor løber man reelt set en risiko ved at vente med at tegne forsikring. Agria tilbyder at DKK stambogsførte hvalpe kan forsikres uden karenstid (periode hvor forsikringen kun dækker ulykke), hvis forsikringen tegnes inden for 10 dage fra du har hentet hvalpen hos opdrætteren.

Hvis du forsikrer din hvalp hos Agria inden den fylder 4 måneder får du desuden hvalperabat, lige som sygeforsikringen omfatter pleje og behandling af bl.a. Ostekondrose (OCD), Albueledssygdom (ED), hofteledssygdom (HD), Legg-Perthes og Patella Luxation, hvis følgende regler er opfyldte:

·    Hunden skal være registreret og stambogsført i DKK.
·    Hunden skal være sygeforsikret før den fylder fire måneder og herefter fortsat forsikret uden afbrydelse.
·    Ved hofteledssygdom (HD) eller albueledssygdom (AD), skal de berørte led være røntgenfotograferede. Billederne skal være registrerede og gennemset af DKK.
Hvis der er et avlsrestriktionsprogram for ledsygdommen, skal også dyrets forældres ledstatus, for det/de aktuelle led, være godkendt af DKK.

Nordens største dyreforsikringsselskab

Agria har skabt tryghed for dyr og mennesker i Sverige i 120 år. Vores position er ualmindelig stærk med en markedsandel på 60 procent og et varemærke, som er dybt forankret blandt dyreejere, dyrlæger og dyreorganisationer. Denne styrke har ført os over grænserne til Norge, Storbritannien og Ålandsøerne – og nu også i Danmark. Vores mission er at skabe tryghed for dyr og mennesker.

Sonja Karaoglan
Country Manager