Hvorfor beder Agria om oplysninger fra dyrlægen?

Når Agria beder om at få oplysninger fra dyrlægen, er det ikke for at kontrollere dyrlægens diagnose eller behandling. Agria skal bruge oplysningene til at tage stilling til erstatningsspørgsmålet.

Når man går til dyrlægen med et dyr, der kun har været forsikret i kort tid, skal Agria vide, om det er første gang, dyret har diagnosen/symptomerne, eller om ejeren allerede har opsøgt dyrlægen med de samme symptomer, inden dyret blev forsikret. Dette fremgår ikke af fakturaen fra dyrlægebesøget. Derfor skal vi nogle gange bruge oplysninger fra dyrlægen. I nogle tilfælde kan vi også finde på at kontakte dig, for at få en uddybende forklaring på sygdomsforløbet samt historik på dit dyrs sundhed.

Hvis du har tegnet livsforsikring 

Ved dødsfald i forbindelse med en livsforsikring skal vi også bruge oplysninger fra dyrlægen for at for en diagnose og om dyret evt. har reageret positivt på behandlingen. Livsforsikringen dækker blandt andet også hvis videre behandling anses som nytteløs i henhold til den veterinærmedicinsk ekspertise. Hvis ejeren selv beslutter at få dyret aflivet til trods for vellykket behandling, skal dyreejeren selv dække dette tab.

Synes godt om? 3 av 4 gillade, 3,8 i betyg