Tanken er at det nye udtryk skal lægge sig op ad koncern identiteten hos ejeren i Sverige som er Länsförsäkringar (Sveriges største forsikringsselskab). Samtidigt er det vigtigt at afspejle Agrias rolle som markedsleder indenfor dyreforsikring, samt matche behovene i den internationale virksomhed i seks forskellige lande og samtidig få de mere følelsesmæssige værdier frem.

- Det føles utrolig godt at vi nu kan starte med at implementere vores nye udseende. Vores kunder vil kunne genkende sig selv i det bløde udtryk og samtidig opleve en modernisering, siger Sonja Karaoglan, administrerende direktør for Agria Dyreforsikring.

Arbejdet med den nye identitet har været undervejs i to år og blev indledt med en kundeundersøgelse for at sætte fingeren på hvordan Agrias kunder oplevede det nye varemærke.

- Vi har et meget stærkt varemærke på etablerede markeder, mens vi er mere ukendte på nye markeder som f.eks. Frankrig. Her arbejder vi med at øge brand awareness, og samtidigt sikre at Agrias værdier spiller en rolle, siger Sonja.

I løbet af 2018 vil de første analoge kommunikationskanaler blive opdateret og ved årsskiftet 2018/2019 følger den digitale del med via Agrias seks hjemmesider. Designfirmaet Identity Works ligger bag den nye identitet, mens reklamebureauet Mustasch står for implementering via Agrias kommunikationskanaler.